Marlboro road kill

Det var faen inte i går man kom hem från en fest vid fem-snåret. Eller, rättare sagt: det var i natt. En sjukt rolig husfest hemma hos kompisarna som hyr ett hus en bit härifrån. Vi satt i deras trädgård och drack vin och pratade om film, Julias flygplanshistorier, folk som tar kokain (!) och spelade gitarr. Otroligt somrigt och bara härligt i största allmänhet. Helt plötsligt var klockan kvart i fem och solen var uppe sedan länge. Jag kände att det var dags att drälla hemåt.

På vägen hem körde jag nästan på en limpa röda Marlboro som låg på cykelvägen. Jag stannade och väntade mig först att någon skulle ha fäst en fiskelina i den och dra undan precis innan jag tog den. Men ingen fiskelina och inte en jäkel i närheten. Jag tog upp den och tog med den hem, fast jag inte ens röker röda Marlboro. Funderar på att muta Julia med den, så att hon går med på att flytta till Stockholm i sommar. Får se om det funkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0