Facebook botar cancer

Jag börjar verkligen lessna på hela Fejsboks-grejen nu. Framför allt på grund av alla töntiga funktioner.
Bita folk så att de bli pirater, varulvar, zombies. Bota cancer, aids, världssvälten. Okej, välgörenhetstanken är god, men hur faen ska ett medlemsskap i en Facebook-förening bota världens värsta sjukdomar?

Dessutom har jag tröttnat på vänner-samlandet. Visst, det är ganska kul att få tag i några gamla kompisar som man annars inte skulle kunna få kontakt med. Men som vännen M, som är fb-motståndare, sa: "jag behöver inte veta vad finniga Stefan i 8B gör numera".

Folk addar varandra i samma takt som pesten spred sig och sedan säger man inte ett ljud till varandra. Flera av dem som addat mig skulle aldrig våga hälsa om de såg mig på Drottninggatan i Karlstad, till exempel. Och en del svarar inte ens när man skriver i gästboken. Får man ta bort dem som "kompisar" då, eller blir man svartlistad någonstans då?

Jag ger mitt medlemsskap på Facebook typ en månad till, om inget dramatiskt händer...

Kommentarer
Postat av: Janne

Tur att du och jag är dom bästaste kompisarna.

2007-11-06 @ 20:41:21
URL: http://veckoliv.blogspot.com
Postat av: Elin

Janne: My point exactly!

2007-11-07 @ 06:10:38
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Julia

Jag håller med.. Börjar bli rätt trist nu! Suck.

2007-11-07 @ 09:22:53
URL: http://oh-julie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0