Snö som blir slask

Okej, det snöar ute. Mycket.
Jag misstänker att det är den bästa sorten, den som blir slask så fort den når marken. Det här motiverar mig knappast mer att släpa mig in till filmdagen på Rigoletto. I detta nu missar jag filmen med Reese Witherspoon och Jake Gyllenhaal och snart drar en western med Russel Crowe och Christian Bale igång.

Och jag kurar i soffan och dricker te. Biomörkret känns långt bort när man måste ta sig genom en vägg av blötsnö först. Jag satsar på att ta mig in till Eastern Promises klockan 14 och se de tre sista istället.

Ibland är det så himla gött att jobba skift och pricka in förhandsvisningar på sina lediga dagar.

Uppdatering: I går skippade att gå på fotbollsgalan av samma anledning. Är det så här min vinter kommer vara? Kasst väder så jag stannar inne..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0