Det här är livet

Ja, jag vet. Det låter som ett pratminus taget ur en tam artikel i Årets Runt, men sovmorgnarna efter ett skift är fan himmelska. Det är nästan så att man skulle vilja ställa klockan på kvart i fem som vanligt, bara för att kunna stänga av den och somna om igen.

Så mycket sovmorgon blev det egentligen inte. Vaknade kvart i åtta och var utsövd efter nio timmars sömn. Låg kvar under täcket ett tag, lyssnade på regnet och läste en artikelserie om italienska maffian. Gick upp, bläddrade i en förvånansvärt tunn DN, käkade varm ciabatta och drack tre koppar chai-te. Jag älskar att vara ledig när ingen annan är det, det är då jag vilar ut. Lång morgon själv, ingen att prata med och inga måsten.

Ingen tvätt, ingen baksmälla, inga fikadejter, inga hyrfilmer att lämna tillbaka, inga partykvällar att förebereda sig för, ingen söndagsångest. Bara jag, mina fleese-sockar och soffan.
Nu ska jag ta en superlång dusch och lyssna på Keane på maxvolym. Stort grattis till mina grannar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0