Lill-Babs, cigarill-Babs

Hon kanske var både snygg och bra på sin tid, men fy faen vad svårt jag har för farmor Lill-Babs.
Slänger man ned tolv flaskor Glenfidish, två limpor cigariller och en drag queen i en shaker så är det nog Lill-Babs som hoppar ut sedan. Tv:n står på i bakgrunden och det är reprisen av barngalan. Rött rysch-pysch gör henne knappast snyggare...

Jag har lite svårt för sådana där galor. Fotbollsgalor, miljögalor, cancergalor. Ett gäng tråkiga programledare och artister som lockar ut bilar och Bahamas-resor till dem som lyfter luren och spenderar nio och nittio på något bättre än en kexchoklad eller lott.

Nej, nu måste jag desperat byta kanal.

Kommentarer
Postat av: Candy

Jag ryser verkligen varje gång jag ser Lill-Babs. Och galor får mig att vilja kräkas, det finns en gala för allt & de är alla lika stela, tråkiga & uppstyltade. Vill du se på min mjukisdjurssamling, babe?? ;)

2007-10-14 @ 20:06:06
Postat av: acken

Ja, 50 års rökande har nog förstört Lill-Babs röst. Där håller jag med dig men var kommer whiskyn in i bilden? Är det rösten som är whiskysprucken eller är hon allmänt nersupen? Och när det gäller drag queens är ju vitsen att de kan vara mer vulgära än vad en kvinna kan vara på scenen. I Lill-Babs fall är det väl så att hon fortfarande trots sina 69 år uppträder mycket sexigt utan att vara vulgär. jag tyckr att du var orättvis mot Lill-Babs. men å andra sidan är det ju ett känt faktum att halva svenska folket gillar henne och den andra halvan avskyr henne. Märkligt men sant!

2007-10-15 @ 12:08:22
Postat av: Elin

Candy: Du samlar? I'd love to see it... :)

Acken: Jag vet inte så mycket om hennes dryckesvanor, syftade mer på att den låter whiskysprucken. Och jag sållar mig nog till skaran mänsikor som inte är med i Lill-Babs fan club! :)

2007-10-15 @ 13:17:37
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0