Road kill

I dag är jag ledig, första dagen av fem. Vaknade till min stora glädje kvart i sju och kunde inte somna om. Typiskt mig, vaknar jag till så blir jag nästan besatt av att somna om och då är det ju rakt omöjligt. Kröp istället upp och hämtade myssockarna och datorn och slängde i en skiva med Sex and the city, fjärde säsongen.

Efter det har jag duschat, ätit frukost, avancerat till soffan, kollat på ännu fler avsnitt och grämt mig över mitt hemska körkorts-kort. Jag kan bara komma på en enda förklaring till att jag tycker att jag ser hemsk ut och alla andra säger "åh, vad fint": det är så här jag ser ut. På riktigt. Jag måste ha gått runt och trott att jag inte ser ut som road kill, medan alla andra är vana vid att det är mitt normaltillstånd. I morgon ska jag klippa mig och sedan gå direkt till något ställe vid Medis och ta en ny. Blir inte den bättre får jag gå hem och gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0