Är kruspermanent fashion i skogen?

Kom aldrig begreppet mode till Norrlands inland när det begav sig? Ordet evolution betyder fan inte ett skvatt här uppe, här ser alla likadana ut. Väntade på mamma utanför ett lunchställe i dag och såg flera underbara exempel på att lite fashion inte skulle skada norrlänningen: kruspermanentat hår, gympabrallor tillsammans med högklackat (har i och för sig aldrig betraktats som snyggt), kjol ovan på adidas-byxor...
Lite grann som att sitta och kolla i en gammal skolkatalog, egentligen. Jag har bara svaga minnen, men jag tror att jag haft den goda smaken att inte klä mig allt för übertrendigt på något av skolkatalogsfotona, så än så länge har jag sluppit skammen. Jag kan ägna mig åt att skratta åt andra istället när de där rackarna kommer fram i flyttar och annat trevligt.

För övrigt körde jag ihjäl min körlärare tre gånger i dag. Ja, i teorin alltså, när jag sket i (läs: glömde) högerregeln i något värdsligt radhusområde med värdslig (läs: ingen) trafik. Förutom det, hur man nu kan bortse från något sådant, fick jag idel beröm.

I kväll blir det förresten Socialporr 2007. Missade den första delen av missären igår, men tänker inte missa en enda falsk ton i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0