En bög

I går hände något stort. Jag fick mamma intresserad av mitt favoritprogram, "Project Runway". Kollade på dubbelavsnittet tillsammans med henne, och trots att hon först bara var intresserad för att en av killarna hade en sån "vedervärdig tatuering" på halsen så tyckte hon nog att det var roligt på riktigt till slut. I och för sig kan jag hålla med om att killen hade en vedervärdig tatuering, runt hela halsen så den såg mycket längre ut. Lite grann som på sdana är afrikanska kvinnor som har halsringar runt halsen för att tänja ut den. Inte snyggt, men killen kunde verkligen göra hotta kläder.

Själv tyckte jag att det var roligast när mamma skulle fråga mig om en av domarna var gay. "Är han en bög eller?". "Det heter inte en bög, det heter bara bög", sa jag. Och så gick det en stund. "Men han då, är han en bög", undrade mamma... Jag garvade rakt ut.

Missförstå mig inte, mamma är allt annat än fördomsfull. Men det är lite så med alla, för henne, nya ord: datorn blir datan, sms:a blir mejla och så vidare.

I dag fyllde lilla mamma år. Jag bjöd henne på lunch och sen fick hon en stooor bukett blomster. Nu älgstek och rödvin.

Kommentarer
Postat av: Spiro

Killen med tatueringen heter faktiskt Jeffrey och han är bäst! Dessutom vann han ju..:o) Mmm, vad gott med älgstek! Får sparka min käre fader där bak så han kan ordna hem en älgstek åt mig! :o)

2007-09-06 @ 19:22:52
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: anna k

haha ja vet exakt vad du menar! jag fick också mamma att titta på project, hon sade likadant om tatueringen hehe. coolt att ha van, men jag gillade Uli's kläder og. ha de bra i norrland.

2007-09-07 @ 11:52:54
Postat av: Elin

Spiro: Ha ha, ja som sagt- favoritserien. Har inte missat en sekund sedan serien kom till Sverige. :)
Anna k: Västgötska bonndöttrar har tydligen liknande värderingar, med andra ord! :) Jag gillade också Ulis kläder, men Jeffs stil är coolare. Kram!

2007-09-07 @ 13:10:17
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Viljaringa

Good people of togo i was here ok.

2008-05-12 @ 10:22:59
URL: http://viljaringa.www.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0