My work is done

Tydligen har jag lyckats få M att tycka att söndagsmys är städa hela lägenheten - my work here is done!
Mitt förslag att göra det rent och snyggt här, diska och plocka undan och sedan belöna oss med en film i soffan mötte helt oväntat inga som helst protester i morse. Han diskar och bär ner i källaren, jag dammsuger, plockar och dammtorkar samt tar badrummet. Vet inte vems del som är värst, men jag tror vi båda fått det vi ville ha.

Fick ett infall igår och köpte tre filmer på Ica i går: Attentatet mot Richard Nixon, Cinderella man och På Heder och samvete, så en av dem (minst) är det meningen att vi ska se i dag. Pratade med kompis L förrut, det var evigheter sedan (inte på det sättet man använder det uttrycket ibland, utan verkligen evigheter sedan) och hon frågade om vi ska ut i det fina vädret nu när vi har en hel dag ihop. Fick ett stänk av dåligt samvete, kanske borde man ta en promenad eller något..?

Eller så skiter man i det och ligger under en filt i soffan istället - det är också rätt gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0