Snart är jag nog mer sugen

I går skrev jag ett mejl där jag gav "Supersugen" betyget riktigt bra. Det står jag för. Jag behövde ett ordentligt garv i går och det fick jag verkligen också. Gillar man absurt obscent språk så garvar man åt den rullen. Sedan borde någon ställas till svars för översättningen av titeln, jag ser verkligen inte poängen med den. Men å andra sidan borde Sverige sluta ändra titlar: behåll dem som de är eller direktöversätt dem. Allt annat är pinsamt.

M och jag gick och käkade på ett turkiskt ställe innan. Servitrisen sa att det kunde dröja en stund, typ 15-20 minuter och maten dök upp 45 minuter senare. För att hinna till bion i tid fick vi kasta i oss maten, som för övrigt var väldigt god, och be om notan innan vi ens hunnit halvvägs runt tallriken. En nota som vi sedan fick be om två gånger till innan den kom. Vet inte riktigt vad jag tyckte om stället, det var nästan synd att maten var god, för annars kunde man avfärda stället med en gång...

I dag regnar det. det regnar och jag är bjuden på en utomhusfest i Uppsala. Har nog aldrig varit mindre sugen på att gå utanför dörren, än mindre sitta påpälsad under ett träd i en park och dricka iskallt bubbel. Det blir säkert bättre när jag kommer dit, men nu vill jag bara dra på mig fleese-sockarna och krypa ner i soffan och inte röra mig på hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0